Smlouvy s plněním paušálních plateb.
Smlouvy s plněním paušálních plateb.
Dobrý den, jsem na začátku insolvence, konkrétně na konci termínu pro přihlášení věřitelů. Chtěl jsem snížit svoje současné paušální náklady na služby od mobilního operátora, které činí 2.200,- +/- měsíčně. Výhodnou nabídku přesně dle mých požadavků na tarif mi nabídl T-mobile za částku 816,- měsíčně, rozdíl 1.384,- do plusu !! Skvělý začátek mé finanční nápravy a stáhnutí měsíčních výdajů, jen změnit operátora.. Tak jsem ihned u T-mobile začal se zaměstnancem sjednávat smlouvu. Až do bodu než mu SOLUS.CZ řekl, že jsem v insolvenčním řízení… Říká bohužel, ale jste dlužník a to přes solus neprojde, tudíž s vámi nemohu uzavřít smlouvu na naše služby…. Tak mu říkám, že klidně doložím mé platby za poslední tři měsíce pro Vodafone, ať ví, že platím včas a částku o víc než polovinu vyšší.. Tak bohužel nelze to v insolvenci.
Budu tedy ještě rok do vypršení smlouvy platit paušál Vodafonu 26.400,- Když u konkurence bych dal 9.792,- přeplatím tedy 16.608,- které bych samozřejmě použil na snížení insolvence.
1) Můj dotaz tedy je, co dělat až vyprší smlouva u operátora ?
Když si jí nenechám prodloužit a odejdu od nich, tak mi žádný mobilní operátor v ČR neposkytne služby na základě nesplňujících smluvních podmínek. Takže jedinou možnost pro mě bude si na benzínové pumpě zakoupit dobíjecí sim kartu a do konce insolvence si dobíjet kredit ? Což teda taky není finančně výhodné vzhledem k cenám služeb na dobíjecích kartách mobilních operátorů..
Když si nechám smlouvu prodloužit automaticky, tak jí operátor prodlouží na dva roky, na stejné služby a na stejnou měsíční částku.
2) Další dotaz je, jak mám stáhnou náklady na položkách které jsou smluvně sepsány ?? Příkladem viz. operátor, nebo poskytovatel internetu v bytě, televizního DVBT signálu, u dodavatel elektřiny, pojištění bytu, nebo třeba úrazového pojištění ?? Vždy by se něco v těch smlouvách dalo upravit na základě snížení služeb od druhé strany, aby se to projevilo na snížení ceny pro mě. Ale tomu by předcházelo sjednaní nové smlouvy, kde by to narazilo opět u prověření bezdlužnosti…
Děkuji za odpovědi Jakub
Odpověď
Dobrý den,
Váš dotaz se netýká ani tak insolvenčního řízení jako takového, ale problémů spojených s negativním záznamem v registru SOLUS. Je věcí každé společnosti, zda a za jakých podmínek uzavře smlouvu s žadatelem. Na uzavření smlouvy nevzniká žadateli automaticky nárok. Každá fyzická (i právnická) si během svého života tvoří svoji bonitu, která je zachycována zejména v bankovním a nebankovním registru a registru SOLUS. Údaje z těchto registrů slouží věřitelům k rozhodování, zda produkt (např. úvěr, telekomunikační sluby) žadateli poskytnou či nikoliv a za jakých podmínek. V ČR platí, že pokud má žadatel negativní záznam v některém z registrů, je-li proti němu vedena exekuce či vůči němu probíhá insolvenční řízení, tak věřitel téměř stoprocentně produkt (jako např. půjčka, levný paušál) žadateli neposkytne. Není tedy příliš reálné, že by Vám některý z mobilních operátorů nabídnul stejný tarif, jako nabízí osobám, které nemají negativní záznam v registrech, nějaký tarif, byť ne tak výhodný, by Vám ale nabídnout mohl. V současné době nejste, bohužel, v pozici, že byste mohl tlačit operátora, aby Vám snížil cenu za tarif. Snižování nákladů, resp. vypovídání starých (nevýhodných) smluv a uzavírání nových (výhodnějších) smluv je reálné u osob, které nemají negativní záznam v registrech. Osoby s negativním záznamem v registrech takovou příležitost zpravidla nemají. Tak to prostě je. Nedomnívám se ale, že pro všechny dodavatele produktů či služeb je negativní záznam v registru důvodem pro neuzavření smlouvy (např. pojišťovny).